Miricake o pastís de xocolata sense sucre i sense lactosa



Fa temps que tinc problemes a la panxa. Però és que fa molt temps i durant aquests anys han passat moltes visites, moltes proves (força desagradables, per cert) i després de tot això...cap diagnòstic concret.
Una espècie d'hiperactivitat de l'intestí prim....la solució? Intenta menjar bé, suau...em diu el metge aixecant les celles i preocupat per la meva reacció.
Perquè ell bé sap que ho he fet tot, he fet tot tipus de dietes. M'he tret la lactosa, m'he tret el gluten, m'he tret els fregits, m'he tret els dolços...I sempre, tard o d'hora acabo fent un brot dels meus que aquí, és millor no explicar.

Un dia puc menjar un plat de crema de verdures i salmó a la planxa i tenir la mateixa reacció que si em menjo una pizza i patates fregides. 


La desesperació en comença a envair poc a poc fins que al final penses que per tenir la mateixa reacció, doncs  a gaudir de tot i menjar de tot!I llavors és quan et parlen de les intoleràncies a determinats aliments o condiments. 

  No m'he fet les proves i no crec que me les acabi fent. Crec que per la seguretat social puc estar anys a que em donin hora. I per altra banda....aix no sé.
Mireu farà ara uns 5 anys vaig deixar de fumar, fet del qual n'estic molt molt orgullosa. Que n'estigui orgullosa i sana, no vol dir que sigui més feliç. Si, si, sé que sona fatal però com addicta que sóc i que seré per la resta de la meva vida, al fumar obtenia un plaer que he perdut. Que al no fer-ho tinc incomptables beneficis? És clar que sí, això no ho dubto!
 Ara, en un intent de reconduir el meu estat digestiu estic fent un altre tipus de dieta, totalment restrictiva...en aquest cas, no sé si estic més sana o no però el que sí estic és uns mica més infeliç. I això que només porto dues setmanes! Però sé que, per molt bé que vagi, sé que per molt saludable que sigui, jo no puc renunciar als dolços per molt temps més, sobretot si l'objectiu final és, que m'acostumi.

  No no em puc acostumar. No puc. Puc fer-ho amb el tabac però no amb el dolç. Puc fer-ho amb tot el que vulgueu però no amb el dolç. Sense el dolç, la meva vida no té sentit. "Ja veuràs com poc a poc et trobaràs millor" em diu la de la bata blanca.
No, no cola, penso jo. No vull, no puc. Si mentalment no estic bé, físicament, tampoc estic bé. I amb el dolç no es juga, amb el dolç no està bé jugar-hi. Punt i final. És el que hi ha. 

 Una de les meves amigues, la Miri, va trobar la seva causa. Es va sotmetre a tot tipus de proves d'intolerància i li van detectar la causa i des de que evita aquests aliments es troba molt millor.Ja sé que a ella i a la resta dels intolerants no soporta que els hi diguin però no puc evitar pensar " jo em moriría". Crec que inconscientment és per aquest motiu que tampoc em faig les proves.
"Llavors és que tampoc estàs tan malament" em diuen alguns. M'és igual el que pensin, sincerament. En aquestes dues setmanes, si alguna cosa he descobert és que la meva adicció als dolços és molt més forta que al tabac i ja és dir. O almenys semblant.
Doncs la Miri, no té tanta adicció i pot prescindir de moltes altres coses i ho fa i molt bé. 
 El cas és que essent seguidora del meu blog, no pot aprofitar ni una sola recepta! Les adapta es veu però l'altre dia ja va fer una crida públicament al facebook i es clar, ja no ho he pogut esquivar de cap manera. Així que com que fa aquests dies tan plujosos i el Diumenge a casa se li pot fer molt llarg, li poso aquesta recepta sense sucre i sense lactosa!
Apa, bon profit!
 PASTÍS DE XOCOLATA SENSE SUCRE NI LACTOSA
Ingredients:
2 ous
280 gr de farina
1 cullereta i mitja de llevat en pols
1 cullereta de bicarbonat
1 cullereta de canyella
1/2 cullereta de gingebre
125 gr de xilitol o sucre d'abedul
125 gr de margarina vegetal sense lactosa
250 ml de llet sense lactosa
1 cullereta d'extracte de vainilla
55 gr de cacau en pols sense sucre
un pessic de sal

Pre escalfem el forn a 170ºC. Posem spray antiadherent al motlle.
Tamisem la farina, el llevat en pols, el bicarbonat, la canyella, el gingebre i el cacau.
Al bol de la batedora barregem el sucre amb la margarina fins que quedi una barreja homogènia. Afegim els ous un a un, batent fins que s'integrin.
Tirem la meitat de la llet amb l'extracte de vainilla, després la barreja de la farina i finalment l'altra meitat de la llet. Batem a velocitat baixa fins que quedi una massa homogènia.
 Posem al motlle donant uns petits copets per que la massa arribi a tots els racons del motlle. Fornegem durant 40 minuts o fins que un escuradent surti net.

NOTA:
Quantitat per un motlle nordic ware mitjà, fins a la meitat. Per a unes 8-10 persones.

CONVERSATION

2 comentarios:

  1. ooooooooooooooooooooo quasi ploro per fi una recepta que no he d'adaptar per a miiiiiiiiii i que segur que hem surt be perque tinc un exemple ben fet.Gracies Gracies..................................muaks.
    Bueno que he de dir d'una persona com tu que nomès es preucupa pel demes per a ue estiguin be per a que esiguin contents i per a que tinguin els seus postres per molt intolerants que siguin......
    Bueno despres de tres proves d'intolerancies de quatre hores casdascuna on he patit el que no està escrit això es el regal que mès preciat em podriem fer........t'estimo lo cupcake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ohhh! Jo sí que t'estimo a tu!!! És que això de les intoleràncies és molt pesadet però tu ho portes genial!! M'alergo que t'hagi agradat el pastis! Molts petones familia!

      Elimina

Subir